Vår story
Aulis Vainio grundade HomCare Finland 1985. Tron på affärsidén uppstod genom bl.a. personliga goda erfarenheter av Swipe produkter och bekantskap med den svenska verksamhetsmodellen HomCare. I början var det bara en handfull hårt arbetande människor som trodde på idén och ett urval av utmärkta produkter. Nu är omkring 10 000 finländare och svenskar (personal, representanter, kunder och hemmafruar) aktivt involverade i HomCare Nordics verksamhet.
HomCare Nordic Oy (tidigare HomCare Finland Oy) har under åren utvecklats till ett av de största och bäst fungerande direktförsäljningssystemen i norden.
HomCare Nordic Oy är medlem i Direct Selling Sweden och följer deras etiska regler.
Våra kunder i olika delar av Norden kan köpa våra produkter på HomCare partyn, direkt av våra Representanter och från webbshoppen. Vi förser våra Representanter med information och träning om produkterna, så att de på bästa möjliga sätt kan vägleda kunderna.
HomCares internationella rötter
Historien om HomCare och dess nyckelprodukt Swipe började i USA på 1960-talet. Fyra män från Texas ägde ett företag som tillverkade industriellt rengöringsmedel och de anställda sågs "svepa" hem den kraftfulla produkten till sina fruar för rengöring. Idén föddes att sälja rengöringsprodukter till hushållen specifikt genom kvinnors eget nätverk och interaktion, för att ge hemmafruar möjlighet att lyckas genom att sälja Swipe. HomCare grundades och man började marknadsföra Swipe i USA 1965.