Leveransvillkor

Gäller från 1 januari 2021

1. Webbshop

HomCare Nordic Oy (org.nr.: FI11061562) säljer produkter i Sverige, Finland och Norge till privatpersoner över 18 år. Angivna priser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveransavgifter.

2. Beställningar

Produkter beställs i webbshoppen genom att överföra dem till kundvagnen och betala för kundvagnens innehåll i webbshoppens kassa. All kundinformation behandlas konfidentiellt. När du beställer från webbshoppen måste du läsa och godkänna de gällande leveransvillkoren.

3. Betalning

Betalningsförmedlingen för e-handel utförs av Adyen tillsammans med banker och kreditinstitut. Användning av tjänsten kräver inte registrering. All dataöverföring och alla penningtransaktioner är säkra, vilket innebär att ingen kan se din data.

4. Betalningar

Kreditkort och Klarna. Du kan betala din beställning med kreditkort (se till att du har godkänt betalningar till utlandet) eller genom Klarna.

4.1 Betalning via bankkonto

Beställningar som görs via telefon eller per epost kan betalas in på vårt bankkonto. Beställningen skickas vidare när pengarna syns på HomCare Nordic Oy:s konto.

HomCare Nordic Oy:s kontonummer (finskt konto, IBAN format):

FI28 1215 5200 0172 40

5. Beställnings- och betalningsbekräftelse

Efter att beställningen anlänt till oss, skickas en orderbekräftelse till din e-post.

6. Leveransmetod och avgifter

Leveransavgiften är 149 kr om beställningen är under 500 kr och 99 kr för beställningar över 500 kr. Produkterna levereras automatiskt som hemleverans, ifall man inte t.ex. väljer att hellre hämta ut paketet från ett utlämningsställe (mera info nedan).

DHL Express On Demand Delivery (ODD), dvs. leverans enligt begäran 

Standard leveransmetod är hemleverans med DHL. När din leverans är klar att levereras får du e-post/sms från DHL. Där finns en länk som tar dig till en sida där du har många olika alternativ att välja:

  • Du kan välja att hämta ditt paket från ett DHL utlämningsställe nära dig.
  • Du kan välja en leveransdag som passar dig bäst.
  • Du kan ge DHL tillstånd att leverera paketet utan din underskrift.
  • Du kan ge DHL tillstånd att lämna paketet till grannar, reception, eller någon annan i närheten.
  • Du kan välja att få leveransen till en alternativ adress (t.ex. till jobbet).
  • Om du är på semester kan DHL förvara paketet upp till 30 kalenderdagar.

OBS! Användning av ODD och ändring av leveransdag kan förlänga leveranstiden. Alla alternativ är inte tillgängliga för alla leveranser.

7. Leveranstid

Leveranstiden är i normala fall ca 4-7 dagar. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller indirekt besvär orsakade av förseningar. Avvikande leveranstider meddelas på framsidan i webbshoppen.

8. Utbytes- och returvillkor

HomCare Nordic Oy erbjuder 21 dagars tillfredsställelsesgaranti för sina produkter, under vilka kunden har rätt att byta eller returnera hela eller delar av sin beställning.

Om du vill returnera en levererad beställning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig. Vänligen ange ditt kundnummer / namn och kontaktinformation samt ditt kontonummer för återbetalning när du kontaktar oss.

Returadress:
HomCare Nordic Oy
Juurikuja 4
03100 Nummela
Finland

I samband med utbyte kan inga andra produkter läggas till beställningen. Eventuella tilläggsbeställningar måste göras separat.

9. Återbetalning

Vi återbetalar dig för returnerade produkter med samma betalningssätt som använts för att betala din beställning. Vi återbetalar vi inte leveransavgifter. Om återbetalningsbeloppet påverkar fördelar som erhållits i beställningen kommer dessa skillnader också att beaktas i samband med återbetalningen. Det tar vanligtvis cirka 10 till 20 arbetsdagar att behandla din återbetalning och överföra dina pengar.

10. Eftersändingar

Om en produkt plötsligt är slut på lagret på grund av en överraskande situation lämnas produkten för eftersändning. Produkter som eftersänds skickas omedelbart vid ankomst till lagret. Det är inte möjligt att lägga till andra produkter till dessa leveranser.

11. Problemsituationer

Om produkten försvinner eller skadas under transport eller på annat sätt inte motsvarar din beställning måste du rapportera felet senast inom 14 dagar. Om paketet skadas under transporten måste ett klagomål göras till DHL omedelbart.

HomCare Nordic Oy ansvarar inte för förseningar eller skador orsakade av force majeure.

Gällande lag tillämpas för alla tvister mellan kunden och HomCare Nordic Oy.

Om produkten försvinner eller skadas under transport eller på annat sätt inte motsvarar din beställning måste du rapportera felet senast inom 14 dagar. Om paketet skadas under transporten måste ett klagomål göras till DHL omedelbart.

HomCare Nordic Oy ansvarar inte för förseningar eller skador orsakade av force majeure.

Gällande lag tillämpas för alla tvister mellan kunden och HomCare Nordic Oy.