HomCare Nordic Oy

1985

Grundat

500

HomCare-representanter

3

länder

Våra värderingar

Arbeta tillsammans| Banbrytande| Ekologi

HomCare Nordic personal

Aulis Vainio

Verkställande direktör

Tuija Nemlander

Operativ direktör

Mirva Hatakka

Marknadsföringsdirektör

Marko Saarenkanta

Försäljningsdirektör

Jeanette Papadaki

Kundservice

Ett pålitligt direktförsäljningsföretag

HomCare Nordic Oy är ett respekterat familjeföretag som redan har en lång och framgångsrik historia. HomCare är ett direktförsäljningsföretag som utvecklar
och marknadsför kvalitetsprodukter för hemmet och personligt välbefinnande.

Företaget är grundat år 1985 och har utvecklats till ett av Finlands största och bäst fungerande direktförsäljningsföretag.

Våra kunder kan beställa våra produkter på ett Party, enkelt i en av våra Representaters webbshop eller via vår webbplats.
Våra Representanter är experter på HomCareprodukterna och vi erbjuder dem fortlöpande och uppdaterad utbildning om nya produktinnovationer,
produktegenskaper och användningsområden.

HomCare Nordic Oy – en framgångshistoria

I början var det bara en handfull av hårt arbetande människor som trodde på idéen och ett urval fantastiska produkter. Idag deltar ca 10 000 finländare (personal, Representanter, kunder och Värdinnor/Värdar) aktivt i HomCare Nordic:s verksamhet och produkterna och företaget bakom dem är kända i hela landet.

Aulis Vainio grundade företaget HomCare Finland 1985. Tron på hans affärsidé var baserad på bl.a. personliga goda erfarenheter med Swipe-produkter och introduktionen till den svenska HomCare-verksamhetsmodellen.

HomCares internationella rötter

Historien om HomCare och dess nyckelprodukt Swipe börjar på 1960-talet i USA. Fyra män från Texas ägde ett industriellt rengöringsföretag vars anställda upptäcktes sno (eng. swipe = sno) en effektiv produkt för rengöring till sina fruar hemma. Idén föddes för att sälja tvättmedel till hushåll, särskilt genom kvinnors eget nätverk och interaktion, vilket gav familjens mammor möjlighet att lyckas genom att sälja Swipe. Därmed grundades HomCare, som började marknadsföra Swipe i USA 1965.

Produktprinciper och ekologi

Swipe-produkter följer EEE-principen. HomCare investerar i kontinuerlig produktutveckling och erbjuder dig Swipe-produkter som är:

Effektiva – resultatet är ett underbart rent hem, tvätt och disk
Ekonomiska – de flesta produkter är varaktiva och förmånliga koncentrat som späds ut med vatten
Ekologiska – de är säkra för användaren, miljön och ytan som ska rengöras

Många av våra produkter är även väldigt mångsidiga.

HomCare som banbrytare

HomCare har varit en banbrytare inom många områden, t.ex. lanseringarna av koncentrerade rengörings- och tvättmedel, spraymetoden och mikrofiber-produkterna för rengöring.

På skönhetssidan har Aloe Vera och pH-balanserade produkter varit hörnstenarna i NaturCare-serien i årtionden. Vi utvecklar ständigt våra skönhets- och välmåendeprodukter, men dessa beprövade och unikt funktionella principer förblir grunden. Idag har förutom Aloe Vera även nordiska bär och probiotika använts i produktlinjen.

Vi vill att våra produkter ska fungera till förmån för människan, hemmet och naturen. De flesta HomCare-produkter är koncentrat som endast kräver en mycket liten dos. Ett paket räcker länge, vilket innebär att mindre förpackningsavfall genereras och miljöpåverkan från transporter minskas. Påfyllningsförpackningar stöder principen för ekologi. I BioSwipe-sortimentet har ekologiskt tänkande tagits till en ny nivå genom användningen naturliga och biologiska ingredienser.